Pro-v

zaterdag 22 maart 2014

Bert en Marco 21-03-2014

Gisteren was het de beurt aan Bert en Marco. Deze twee super gezellige kerels genieten echt van de sportvisserij en zijn hier dus ook echt wel goed in. Vandaag zouden we weer eens lekker achter de snoekbaarzen aan gaan en ze hadden er zin in.

Om 0700 uur waren we bij de helling en al snel bleek dat het absoluut niet het lekkerste weer van de week zou gaan worden. Er stond een erg harde wind en ook de regen leek maar niet op te houden. Snel de pakken aan dus en het water op je kunt uiteindelijk maar 1 keer nat worden en als je dat eenmaal gehad hebt dan ben je er maar vanaf.

Op het water bleek al snel dat het niet alleen de regen was maar ook de wind was erg lastig en hard, daar komt nog bij dat het ook gewoon erg koud was terwijl het die dag ervoor gewoon nog 21 graden was. De eerste stek die we aandeden was op de Zaan en daar viel echt wel een visje te vangen maar na verloop van tijd stopten de aanbeten en dan ga je je afvragen waarom. Nou de reden waarom was al snel duidelijk want Marco liep te schreeuwen dat hij dacht dat hij een zeehond zag en Bert moest er hartelijk om lachen maar ik wist wel beter want die had ik hier al vaker gezien en dus was het afwachten wanneer hij zich weer liet zien. Plotseling was hij er weer en nu had ook Bert hem gezien. Ik was er in ieder geval niet blij mee want hij bleek het ook nog eens naar zijn zin te hebben met af en toe een vis in zijn snoet. Na nog even rond gedobberd te hebben om wat foto's te nemen vaarden we dus door om het even ergens anders te proberen.

kwaliteit foto is niet best helemaal ingezoomd maar toch nog wel zichtbaar

Op de volgende stek hoefden we niet lang te wachten op de eerste aanbeten en ook hier kwamen weer een best aantal vissen vandaan maar na verloop van tijd stopten ook hier de aanbeten, die etter zou toch niet deze kant op gezwommen zijn? Daar bleek het niet aan te liggen en dus besloten we weer om even wat verder te varen. Inmiddels hadden we de hoop dat het nog droog zou gaan worden opgegeven en de kraan bleef maar flink open staan. Op mijn oude stek op het kanaal bleek ook erg veel vis te liggen en het leuke was dat er hier ook gewoon mooie maatse vissen lagen die vol op de shads doken. Over deze hele kant lag goed vis en we kamden het dan ook uit tot het einde van de dijk en toen was het tijd voor een sanitaire stop en even wat te eten. Dit zouden we even onder de brug doen zodat we in ieder geval even uit de wind en regen lagen en zodoende weer even bij konden komen. Marco vroeg mij terwijl we voor anker lagen of er hier geen vis zat waarop ik hem melde dat er hier erg dikke baarzen zaten en nog voor ik uitgesproken was stond hij al te eten en te werpen met succes want na een paar worpen kreeg hij een erg mooie tik en bleek het inderdaad om een zeer mooie baars te gaan.

Een mooie baars tijdens het eten

Toen we uitgegeten waren en we inmiddels weer een heel klein beetje opgedroogd was het tijd om weer onder de brug vandaan te gaan en het weer op het kanaal te gaan proberen. De regen leek nog steeds niet te stoppen en na een aantal vissen te hebben gevangen waren we weer net zo nat als ervoor. Het leuke van vandaag was wel dat de vissen goed aan de maat waren en de aantallen waren weer super.

Heel veel van dit slag vis en zo vangen we ze graag toch Bert?

Aan al het moois komt een eind en op de weg terug naar de helling deden we nog een paar plekjes aan waar we her en der nog wat vissen meepikten. Het was weer een topdag Bert en Marco, hoop jullie snel weer te zien en misschien komen we dan wel een walvis tegen je weet het nooit haha. Morgen weer opnieuw het water op kijken wat die dag ons weer brengt pfffff wat een leven.