Pro-v

woensdag 8 juni 2011

8 juni

Als ik vanochtend mijn bed uit kom en naar buiten kijk baal ik als een stekker, ik ga vandaag het water op met Martijn en Jelle maar het regent als de pest. Nu heb ik niet zo een erge hekel aan regen maar wel als ik naar buiten moet.

Als ik om een uur of 0600 bij de helling kom staan de jongens al te wachten in de auto, snel rij ik de auto voor de helling en stap uit om even goedemorgen te zeggen. Volgens de buienradar op mijn mobiel zou de regen niet al te lang meer duren maar toch trek ik mijn pak maar even aan want ik heb geen zin om zeiknat te worden. Nadat we allemaal onze kleding aan hadden werden de spullen in de boot gelegd en kon er getrailerd worden.

Toen we eenmaal aan het varen waren heb ik de jongens even een stoomcursus dropshot vissen gegeven want beide heren hadden dit nog nooit gedaan. Op de eerste stek werd al snel duidelijk dat de heren wel konden vissen want er hoefde weinig uitgelegd te worden en we hoefden niet lang te wachten op de eerste aanbeten die we kregen tijdens het werpen met de dropshot. Regelmatig werden al de eerste vissen gevangen waaronder een aantal mooie baarzen.
er werden een flink aantal baarzen gevangen soms zelfs 2 tegelijkertijd
In ieder geval hadden de mannen de slag lekker te pakken alleen liepen de vangsten en ook aanbeten een beetje terug dus was het tijd om te verkassen. Vandaag had ik het idee dat het net zo een dag zou worden als gisteren waarbij je veel moest zoeken en verplaatsen om aan de vis te komen. Echter op de volgende stek wisten we weer leuk wat aanbeten te krijgen waarbij er een paar mooie maatse vissen naar boven kwamen van zeer ondiep water waaronder een erg mooie 70+ vis voor jelle die we na een mooie dril het net in konden schuiven.
mooie 70+ vis voor Jelle
Wat wel grappig was dat Jelle deze vis ving nadat hij met Marthijn van hengel had gewisseld om even te kijken hoe deze voelde en viste. Na het gooien van de dropshot was het direct raak waarna Marthijn nog even bedankt werd. Eigenlijk vingen we wel regelmatig vis zolang je maar bleef verkassen dan ging het goed ondanks dat we ook wel even een periode hadden waar we gewoon bijna een uur geen aanbeten konden krijgen. Het water was erg zout en dit zal mede de oorzaak zijn waarom de vis het gewoon wat minder deed, toch lieten we ons hierdoor niet uit het veld slaan en ook Marthijn ving gewoon lekker door.
de powerbait ripple grub deed het ook vandaag weer fantastisch
Marthijn was erg goed bezig en had de slag lekker te pakken
Toen we op een gegeven moment weer naar een andere plek waren gevaren waarvan ik wist dat er een mooi ondiep plateau lag, werden we ook nog even belaagd door een koppel meeuwen die ons even duidelijk wilde maken dat wij hier niet gewenst waren. Nu ben ik niet zo bang aangelegd maar na een paar mooie duikelingen boven mijn hoofd had ik toch wel het idee dat we even op moesten passen en toen we op een gegeven moment goed keken begreep ik ook waarom. Er liep namelijk een kuiken van pa en ma rond op de steiger waar wij aan het vissen waren die nog niet kon vliegen maar zich af en toe achter een paal vandaan kwam en zich even liet zien.
met dit koppel wil je geen ruzie hebben
af en toe liet het kuiken zich even zien
en soms kwam het even stiekem achter de paal vandaan
Zo een plek wil je natuurlijk niet verstoren en dus besloten we om maar even ergens anders te gaan liggen. Op de volgende plek leek het wel alsof we beloond werden vanwege het feit dat we de natuur met rust hadden gelaten want ik ving op deze plek weer een mooie kneiter, de zoveelste van de seizoen. Natuurlijk was ik hier erg blij mee en snel werden er even wat plaatjes geschoten zodat de vis weer snel terug kon.
weer een mooie kneiter voor mij en ik doe mijn naam weer eer aan (gouddaantje)
Na het fotograferen werden er op deze plek nog een aantal vissen gevangen waarna we weer richting de trailer helling gingen om daar de dag af te sluiten op de laatste plek. Deze laatste plek leverde ons nog even leuk wat vis op zodat we allemaal nog even van wat aanbeten konden genieten en zo de dag af konden sluiten. De toppers van vandaag waren wederom de gulp alive maar vooral de powerbait ripple grip. Ook hadden we een aantal vissen op de powerbait minnow.