Pro-v Bass

Pro-v Bass

donderdag 9 december 2021

Lekker koud hoor

De kou zit er echt even goed in momenteel en het is ook nog eens van dat waterkoude omdat het ook nog af en toe wat mistig is of het regent erbij en dat maakt het allemaal een stuk onaangenamer op het water.

We laten ons toch echter niet tegenhouden door een beetje kou?, ik moet jullie alleen eerlijk bekennen dat ik er de laatste tijd wel meer gevoelig voor ben zal wel komen omdat we de laatste tijd veel moeten hebben moeten zitten haha.

Toch ben ik er vandaag nog even op uit gegaan  gewoon lekker even dropshotten met aasvisjes want dat ligt de laatste tijd echt ver voor op het kunstaas hier in de buurt. S'morgens begin ik even op het ondiepe want vaak is het hier in de vroege ochtend wanneer het net licht is interessant voor de grote baarzen alleen na wat zoek werk moet ik helaas al snel concluderen dat ze waarschijnlijk toch wat verder zijn afgezakt en dus trek ik de boot even naar iets dieper water en zoek verder. Op zo een 7-8 meter kom ik ze tegen en leg ik de boot op spotlock waarna ik een dood aasvisje monteer op mijn dropshot haak, gewoon op de enkele haak want ze zijn flink gulzig de laatste dagen dus een extra dregje is niet nodig.


Ik hoef niet lang te wachten op de eerste vissen en in een mum van tijd heb ik al een flink aantal baarzen in de boot alleen niet echt hele grote. Er zaten wel een paar mooi bij maar de grootste waren een aantal 40 plus baarzen maar die knallen wel echt vol op de dropshot en dat is echt zo verslavend en leuk om te doen.



veel baarzen van dit slag.......




maar dat maakt het niet minder leuk


Als er inmiddels al heel wat baarzen de binnenkant van de boot hebben gezien wordt het weer tijd om te kijken of de snorkels ook alweer wakker zijn en met een watertemperatuur van zo'n 4,5 graad was mij wel duidelijk dat ook die wel een stukje dieper zouden liggen maar na wat speurwerk bleek dit nog best wel mee te vallen want mijn eerste aanbeten kreeg ik allemaal zo rond de 9 meter dus ze lagen niet eens zoveel dieper dan de baarzen. Ik denk dat alle rovers zich een beetje op dezelfde diepte ophielden vanwege de grote hoeveelheid aanwezige aasvis want ook de snoeken hadden wel trek in mijn voorntjes. Maar liefst 4 snoeken doken er op mijn dropshot in zeer korte tijd terwijl ik op dezelfde plek ook gewoon snoekbaarzen ving al waren dat helaas niet de grootste.








Het was al wat later op de dag en inmiddels waren mijn vingers al flink aan het tintelen dus tijd om even wat te gaan nuttigen en wat kun je dan beter nemen dan de Goodpasta van Unox die is echt top en is er in verschillende varianten, beetje heet water erin vanuit de thermosfles even laten staan roeren en je hebt een heerlijk warm pastaatje. 







Na mij overheerlijke Italiaanse maaltijd heb ik nog even lekker een paar uur door gevist en er kwamen nog een leuk aantal snoekbaarzen uit maar helaas geen hele grote uitschieters, De grootste die ik had was een snoekbaars van 72cm maar de rest was wel allemaal ruim maats en ze vlogen er echt vol op dus dat was wel leuk enfin morgen kan het allemaal weer anders zijn dan proberen we het gewoon weer en misschien neem ik dan wel 2 potjes Goodpasta mee.




  

Vangze,

Daan




Geen opmerkingen:

Een reactie posten